Analiza kolorystyczna to usługa, dzięki której ustalisz swój typ urody. Określają go pasujące do niego kolory, które harmonizują z twarzą i nadają jej zdrowego kolorytu.
Dlaczego warto wykonać sobie analizę kolorystyczną?
Ponieważ dobrze dobrane kolory potrafią:
rozjaśnić cienie pod oczami,
podkreślić naturalny kolor ust,
zniwelować zmarszczki i ożywić karnację
sprawić, że twarz jest wypoczęta i promieniejąca
Źle dobrane kolory postarzają i sprawiają, że twarz wydaje się zmęczona.
Analiza kolorystyczna – najczęściej zadawane pytania
Kto może skorzystać z tej usługi?
Analiza kolorystyczna jest usługą przeznaczoną zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.
Jak przygotować się do analizy kolorystycznej?
Należy przyjść bez makijażu, kolorowych szkieł kontaktowych. Do analizy ściągamy okulary. Lustro ustawiam tak, aby klienci dobrze widzieli swoją twarz, zmieniająca się pod wpływem kolorów.
Co otrzymam po analizie kolorystycznej?
Po ustaleniu typu urody klientka lub klient otrzymuje:
palety barw twarzowych kolorów dobranych do jego typu urody. (ogólną mającą 100 kolorów, kolorów biznesowych, polecanych kolorów włosów (do koloryzacji), polecanych kolorów w wizerunku ślubnym, kolorów makijażu, kolorów neutralnych i cielistych;
Jak przeprowadza się analizę kolorystyczną stacjonarną?
Ma ona kilka etapów:
wywiad – podstawowe pytania o cechy twarzy, włosów, cery, opaleniznę;
przed lustrem:
złote i srebrne chusty – określają ogólną ciepłotę Twojej urody;
6 ram tonacji kolorystycznych – określają z jakimi barwami Twoja twarz tworzy największą harmonię. W każdej tonacji znajdują się 2 typy urody. Tonacje niepasujące odrzucamy, pasujące (z reguły 2 lub 3) – dalej analizujemy;
ramy typów urody z pasujących tonacji – analizujemy która najlepiej jest zgrana z kolorystyką twarzy oraz porównujemy cechy charakterystyczne danego typu urody z cechami osoby analizowanej. Określamy wynik;
kolorowe chusty – potwierdzenie wyniku analizy, pokazujemy klientom, które kolory są dla nich twarzowe, a które nie.
Czy analiza online wygląda tak samo?
Nie. Przeprowadza się ją na podstawie zdjęcia wykonanego w dobrym świetle, zrobionego bez makijażu, okularów i kolorowych szkieł kontaktowych. Polega ona na na nałożeniu na zdjęcie twarzy elektronicznych ram kolorystycznych – podobnie najpierw 6 tonacji – przy czym ciepła i chłodna działa podobnie jak srebrne i złota chusty, później ram typów z pasujących tonacji Do analizy kolorystycznej online oprócz zdjęcia należy wypełnić ankietę z pytaniami, która jest jednocześnie zamówieniem takiej analizy.
Szczegółowy opis analizy kolorystycznej online znajdziesz tutaj
Czy analizę kolorystyczną trzeba powtarzać?
Nie. Prawidłowo wykonana określa typ urody, który przez całe życie pozostaje niezmienny.
Więcej pytań i odpowiedzi na temat analizy kolorystycznej znajdziesz tutaj
Kolorystyczne typy urody
Typ urody jest zbiorem cech twarzy i włosów. Są to:
kolor włosów,
kolor oprawy oczu,
kolor oczu,
koloryt cery.
Typy urody mają nawy pór roku czyli wiosna, lato, jesień, zima. Dlaczego tak i skąd się to wzięło możesz przeczytać we wpisie tutaj.
Poniżej grafika pokazuje nam podział typów urody ze względu na temperaturę koloru
Jak widać na grafice, każda pora roku zawiera w sobie 3 typy kolorystyczne, co w sumie daje 12 typów urody. W trakcie wykonywania analizy kolorystycznej określamy jeden z tych 12 typów. Jednakże typy urody możemy podzielić także ze względu na walor koloru i mamy tu typy jasne, ciemne, czyste i zgaszone. Porównanie typów urody pod tym względem możesz zobaczyć tutaj.
Ciepłe, chłodne, jasne, ciemne, czyste i zgaszone typy urody tworzą tonacje kolorystyczne o tych samych nazwach, które bardzo pomagają w analizie kolorystycznej. Możesz o nich oraz o tym czym są typy siostrzane przeczytać tutaj.
Analiza kolorystyczna i nie tylko – zapoznaj się z całą moją ofertą
Analiza kolorystyczna jest jedną z części składowych procesu budowania wizerunku tak osobistego jak i biznesowego. Analiza kolorystyczna i sylwetki to dwie podstawowe usługi, ułatwiające zaprojektowanie własnej szafy, w której ubrania będą odpowiednio dobrane tak kolorystycznie jak i fasonowo. Warto je wykonać przed przeglądem szafy i zakupami, aby były to zakupy celowane i przemyślane.